
A 2001 vgn megjelent S.W.I.N.E. utn a Stormregion csapat egy jabb valsidej stratgiai jtk fejlesztsbe fogott. A tmavlasztssal azonban kzelebb lpett a valsghoz, s a fejlesztk krben az utbbi vekben divatosnak mondhat msodik vilghbort vlasztotta a
Codename: Panzers htterl. A jtk alcmet is kapott, a cm vge a „Phase One”, azaz „els fzis” volt, s mr honlapjukon is jeleztk, hogy trilgiban gondolkodnak. Az els rsz 2004. nyarn kerlt a boltokba, s most itt van az j epizd, mely tartalmt nzve gyakorlatilag inkbb nevezhet egy nllan fut kldetslemeznek, azonban – fleg, ha nem jtszott valaki az els rsszel – nll jtkknt is megllja a helyt.
A helyszn ezttal a Fldkzi-tenger partvidke, szak-afrikai, olaszorszgi s jugoszlviai hadsznterekkel. A hrom kldetssorozatot mindegyike msik fl oldalrl jtszhat. Elsknt a Tengelyhatalmak szerepben, az olasz-nmet hadert irnytva kell megvvnunk az szak-Afrikrt folytatott kzdelmet 1940-tl, Sidi Rezeghtl Kair fel haladva El Alameinig. Ezt kveti a Szvetsgesek hadjrata 1942 novembertl, mely szak-Afrikbl indul, s Olaszorszgba vezet, egszen Monte Cassinoig. Vgl harmadik flknt a jugoszlv partiznokat irnythatjuk, Mussolini 1943-as buksnak idejtl. A Dinri-hegysgbl Belgrd s az Isonzo foly fel visznek a kldetsek, melyeknek az els kt kampny teljestse utn kezdhetnk csak neki. sszesen hsz misszi vr rnk egyjtkos mdban.
Az egyes kldetsek trtneti szla a hskhz kapcsoldik, k ezttal is kitntetett szereppel br egysgek, akiknek elvesztse a kldets bukst jelenti. (Ezek a hsk amgy nem trtnelmi szemlyek, gy ennyiben a jtk elrugaszkodik a valsgtl.) Minden kldets eltt az aktulis fhs napljbl vagy levelbl olvashatunk s hallhatunk rszletet, majd a szveges formj eligaztst kveten egy tvezet animcival veszi kezdett a plya. Ezek a jtk engine-jt hasznljk, megdobva egy jpofa effekttel, mely a korabeli filmekhez teszi hasonlv a jelenetet, filmhibkkal, karcolsokkal, stb. Termszetesen mindezt az els rszhez hasonlan magyar nyelven hallhatjuk. A jtk sorn a nyelvek mr kavarodnak egy kicsit: a hsk magyarul, a tbbi egysgek pedig nemzetisgknek megfelelen szlalnak meg, ha feladatot kapnak. tvezet animcikkal nem csak a plya elejn s vgn tallkozunk: ha teljestnk egy-egy feladatot, vagy valami fontos esemny trtnik, akkor is lthatunk kisebb jeleneteket, melyek tovbb segtik a trtneti szl szvst. Kicsit taln tlzsba vittk mondjuk a sztoriban a ponkodst, egy-egy szerepl pedig tljtssza a szerept, de azrt sszessgben a jtk ezen rszre se lehet panaszunk. A szinkront radsul ismert sznszek kzremkdsvel rgztettk.
A ktelez feladatok mellett mindig kapunk opcionlis clokat is, melyek elvgzse nem ktelez, de eredmnynket javtja, emellett pedig titkos clok is vannak, melyekbe gyakorlatilag „belebotolhatunk”, ha alaposan krbejrjuk az egsz plyt. Br a trkpek alapveten nem tl nagyok, a kldetsek szerkesztsnek ksznheten lesz rajtuk elg dolgunk. Ha pldul egy helysznen elg a f feladat teljestshez a kzps rszt bejrni, egy mellkfeladat okot adhat arra, hogy a tbbi rszre is elltogassunk, pldul begyjteni az otthagyott srlt tankokat. Vagy egy visszavonuls utn a htulra rkez erstssel egytt kell megtmadnunk jra az ellensges csapatokat.
A Phase Two-ban mintegy hsz j egysggel tallkozhatunk az eddigi arzenlhoz kpest. Termszetesen a cmnek megfelelen most is a harckocsik a fszerep, de sikerlt gy alaktani a feladatokat, hogy nha hasznt vehetjk a gyalogsgnak is, st, egyes kldetsekben tankok nlkl indulunk neki a plynak. Igaz, elg gyesen kell irnytanunk csapatunkat, ha nem szeretnnk, hogy gyalogosaink azonnal az ellensges tankok ldozataiv vljanak, a szmtgp ugyanis elszeretettel irnytja embereinkre tankjainak csvt, amint szreveszi ket. Ha viszont sikerl jl helyezkedni, akr a pnclosok ellen is bevethetjk a megfelel fegyverrel rendelkez katonkat, vagy lngszrsainkkal tankjuk elhagysra ksztethetjk az ellent, s miutn kihlt, sajt oldalunkon llthatjuk hadirendbe jrmvket.
Egysgeink a harcok sorn tapasztalati pontot gyjtenek, s ebbl megfelel mennyisget elrve szintet is lpnek, melytl javulnak kpessgeik. A kldetsek vgn az elvgzett ktelez, opcionlis s titkos feladatoktl fggen presztzspontokat kapunk, ezeket fordthatjuk a kvetkez misszi eltt j egysgek vsrlsra. Termszetesen a kzvetlenl vezrelt egysgek mellett most is hvhatunk kls segtsget, pldul feldert repl, vadszbombz vagy tzrsgi tmogats kpben.
Az irnyts gyakorlatilag a megszokott: a trkpet forgathatjuk, dnthetjk, s zoomolhatunk is. Alapveten nincs ezzel baj, egy kicsit taln jobb lenne, ha a kamert magasabbra is vihetnnk, hogy minl nagyobb terletet lthassunk t egyszerre. Az els rszhez hasonlan kperny aljn talljuk a minimapet, az aktv egysg vagy egysgek rszletes vagy ttekint kijelzst, valamint az egysg irnytshoz kapcsold gombokat, pl. a pozci tartst vagy a grnt hasznlatt. Aki mr jtszott stratgiai jtkkal, az gyakorlatilag semmi bonyolult megoldssal nem fog tallkozni. A jtkot szksg esetn felgyorsthatjuk, vagy ha akarjuk, le is llthatjuk, s ekkor is kiadhatjuk a parancsokat egysgeinknek. Sajnos a stratgiai jtkok egyik leggyengbb pontja, az tkeres algoritmus mkdse ebben a jtkban is nehezti dolgunkat: tankjaink sok esetben ssze-vissza kezdenek forgoldni s mozogni, ahelyett, hogy az ltalunk elkpzelt irnyban minl rvidebb ton eljussanak a megjellt helyre. Kicsit segt a problmn, hogy az egyetlen clpont megadsa helyett waypointokat is meghatrozhatunk, de sszessgben ez nem jelent megoldst.
Az RTS-ekben megszokott mdon a Panzersben is megvan a „Fog of War”: csak annyit ltunk a trkpen lv egysgekbl, amennyit egysgeink is ltnak. A lttvolsgra radsul hatssal van a domborzat is. jszakai kldetsnl plusz lehetsg a tankok lmpjnak alkalmazsa. Ha leoltjuk a lmpkat, az ellensg nem fog szrevenni minket, viszont jval lecskken lttvolsgunk.
A jtk alatt fut Gepard engine mr tavaly is megmutatta, mire kpes ltvny tekintetben. A grafikus motoron tovbbi fejlesztseket vgeztek az elmlt v sorn, gy rszletesebb textrkat kezel mr a rendszer, a modellek poligonszma is megntt, s idjrsi effektek is kerltek a jtkba, pldul lthatunk ltvnyos homokvihart a sivatagban. A plykon nha llatokkal is tallkozhatunk, igen ltvnyos pldul a csapataink felett nha elszll kesely, vagy a szabadon mszkl tevk. A trkpek rombolhat elemeket is tartalmaznak, gy kidnthetnk villanypznkat vagy fkat, vagy lerombolhatunk pleteket. Az engine tovbbfejlesztsnek ksznhet az is, hogy napszakvlts mr nem csak a kldetsek kztt, hanem azok folyamn is tapasztalhat.
A jtk mell ktfle szerkesztt is kapunk, gy a lelkes rajongk j kldetseket is kszthetnek a Phase Two-hoz. A plyatervez mellett tvezet jelenetek szerkesztsre alkalmas segdprogramot is mellkeltek a DVD-n a fejlesztk. Kvncsian vrjuk, hnyan adjk a fejket ezen programok komolyabb hasznlatra, s hny plya jelenik meg a kzeljvben a Panzershez... Termszetesen nem maradt ki a multiplayer jtklehetsg se. Maximum hatan kzdhetnek egyszerre egymssal, hromfle jtkmdban. Errl azonban egy kln cikkben terveznk majd a ksbbiekben beszmolt.
Br a Codename: Panzers – Phase Two alapveten valban nem tbb egy kiegszt lemeznl, a kapott tartalom alapjn mgis mondhatjuk, hogy kzel ll egy teljes jtkhoz – leszmtva taln azt, hogy maga az engine nem fejldtt akkort, mint egy j jtktl lenne vrhat. A kldetsek jl felptettek, a trtneti szl vezetse jobb belelst biztost, radsul mindezt magyar nyelven kapjuk. A vgigjtszs utn a multiplayer mdok hosszabbtjk meg a jtkidt, majd pedig lehet vrni a jv nyron megjelen befejez epizdot, a Phase Three-t.
2005-08-14
 |
 |

Codename: Panzers - Phase Two
Fejleszt: Stormregion Kiad: CDVMinimum hardware: 1 GHz-es processzor, 256 MB RAM, 64 MB-os DirectX 9.0b kompatibilis videokrtya, DVD-ROM, 3 GB HDD Multiplayer: LAN, internet
|

Pozitvumok:Jl szerkesztett kldetsek Mg mindig ltvnyos engine Kldets- s cutscene-szerkeszt
Negatvumok: Kevs jelents jdonsg Problms tkeress
Olvasi rtkels: 8,0 rtkeld Te is! rj Te is ismertett!
|

rtkels
Grafika |
9 |
Hangok |
9 |
Jtszhatsg |
8 |
Hangulat |
9 |
|
 |
 |
 |